Unngå leveringsproblemer for e-post

Opprettet av Dag Frode Aasnes, Endret Mon, 17 Apr 2023 ved 08:32 AM av Dag Frode Aasnes

En e-postfeilkode er en numerisk kode som brukes av e-postservere til å identifisere og diagnostisere problemer med e-postmeldinger.


For å unngå leveringsproblemer med e-post, er det viktig å sørge for at SPF, DKIM og DMARC er korrekt konfigurert. SPF (Sender Policy Framework) er en metode for å hindre forfalskning av avsenderadressen, DKIM (DomainKeys Identified Mail) er en metode for å sikre at innholdet i e-posten ikke har blitt endret underveis, og DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) er en policy for å kontrollere hvordan e-post fra en bestemt domene skal behandles.


Hvis du har DNS hos FrontOffice og bare sender e-post gjennom dem, kan vi hjelp deg med dette oppsettet. Men hvis du bruker DNS hos en annen leverandør som Wix, Cloudflare eller lignende, eller hvis du bruker en nettbutikk, nyhetsbrevtjeneste eller et CRM-system som sender e-post gjennom en annen leverandør, må du selv passe på å konfigurere SPF, DKIM og DMARC korrekt.


Det er viktig å sette opp SPF, DKIM og DMARC i henhold til anbefalingene fra e-postleverandøren din og følge beste praksis for e-postkonfigurasjon. Dette kan bidra til å redusere sannsynligheten for at e-postene dine havner i søppelpost-mappen hos mottakerne og sikre at de blir levert pålitelig. 

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen