Et tilleggsdomene er et domene som er knyttet til en allerede eksisterende nettside eller hoveddomene. Det brukes vanligvis for å gi en separat identitet eller funksjon til en del av nettstedet eller for å skape en annen nettside som er relatert til hoveddomenet.
For eksempel kan et firma som selger sykler på nettet, ha et hoveddomene som heter "sykler.com". Hvis de ønsker å utvide virksomheten sin til å selge sykkeltilbehør, kan de opprette et tilleggsdomene som heter "tilbehør.sykler.com". Dette vil gi dem en separat identitet for denne delen av virksomheten, mens de fortsatt er tilknyttet hoveddomenet.
Et tilleggsdomene er også kjent som en subdomene. Det kan være nyttig for organisering av innholdet på en nettside, for å skille ut spesifikke funksjoner eller tjenester, og for å forbedre søkemotoroptimaliseringen av nettstedet.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen